Sellel aastal pakume kõigile võimalust saata meile oma reisikirjeldusi ja neid uudiskirjas avaldada. Ehk on vahelduseks huvitav teistelegi teada anda, mis kusagil huvi pakkus ja mis mitte.
Me ei oska ette ennustada, kui suurt huvi see võimalus äratab, seega jätame endale õiguse nende kirjelduste hulgast ise valida. Kuna tegu on uue asjaga, siis teen ise algust ja kirjeldan meie perereisi Varssavisse, mis toimus 25.-29.08.

Kui mu vanem poeg kutsekooli sisse sai, mõtlesime veel koolialguse eelset vaba aega ära kasutada ja reisima minna.
Plaanis oli külastada Suntago veeparki, mis on üks Euroopa suurimaid. Samal päeval kavatsesime minna samas kandis asuvasse Chopini majamuuseumisse. Teisel päeval plaanisime külastada loomaaeda ja meie pere musikaalsem pool tahtis õhtul minna Chopini muuseumi korraldatud klaverikontserdile, kus esines maailmakuulus Venemaa pianist Aleksei Ljubimov .
Kolmandaks päevaks jäi Koperniku teaduskeskus, seal kõrval asuva Varssavi Ülikooli raamatukogu peal olev botaanikaed ja muidugi kõige tähtsam ettevõtmine – shopping.
Esimesel päeval alustasime reisi hommikul kell 6.30 ja jõudsime kohale kell 20.00.
Sõit läks suhteliselt kiiresti, aga nagu lastega reisimisel ikka, tekkisid erinevad soovid just siis, kui olime bensiinjaamast juba välja sõitnud.
Kui meil Eestis vindub Via Baltica juba aastaid ja peale jutu suurt midagi ei toimu, siis alates Kaunasest kuni Varssavini oli tee peaaegu valmis ehitatud. Siin-seal olid ka ümbersõidud, kuid aasta lõpuks saab tee kindlasti valmis.
Kaunase ja Leedu-Poola piiri vahel nägime kindlasti üle 100 tee-ehitusmasina.
Teise päeval pärast hommikusööki alustasime sõitu Suntagosse. Seal ootas meid lugematul hulgal basseine, pindalaga kokku 2000 m2, ja liuradasid kokku 3,2 km. Kogu veekeskuse pindala on 23 000 m2.
Vanematele külastajatele on ka alad Relax ja Saunaria, aga need on mõeldud külastajatele alates 16. eluaastast. Meie sinna ei läinud.
Lisaks oli veekeskuses erinevaid söögikohti ja muid ajaveetmisvõimalusi. Lapsed olid igatahes vaimustuses.

Edasi sõitsime Chopini sünnikohta ŻELAZOWA WOLASSE.
Seal sõime lõunat, käisime helilooja majamuuseumis ning jalutasime pargis ja ümber väikese veekogu. Seejärel kiirustasime tagasi hotell, sest seal oli välibassein, kuhu oli vaja kindlasti jõuda.

Kolmanda päeva hommikul sõitsime loomaeda. Loomaed on üsna kompaktne. Kolmårdeni loomapargiga seda võrrelda küll ei anna, aga seal on mitmeid loomi, keda meil ei ole, näiteks kaelkirjakud. Igatahes väga hea loomaaed.
Tõenäoliselt paneme selle meie programmis Olümpiastaadioni asemele.
Sarnaselt Suntago veepargile oli ka loomaaias väga palju erinevaid toidukohti. Sai osta külma vett, jäätist ja palju muud. Unustasin mainida, et sooja oli nendel päevadel 27-30 kraadi.
Käisime ka Olümpiastaadioni juures ja kuna poisid leidsid internetis surfates üles kardiraja, ei saanud me sellestki loobuda. Vahepeal muutusid ka plaanid – pidime ikka kaubanduskeskusesse veidi varem kohale jõudma.
Leidsime ostukeskuse nimega Factory Annopol, mis on päris suur ja väga uhke koht. Soovitame kindlasti huvilistel seda külastada.
Hinnad on odavamad kui meil ja lapsed said omale kooliks vajalikud riided poole odavamalt kui Eestist ostes.

Factory Annopolis sõime ka lõunat, pitsade ja Factory Annopoli pastaroogade hinnad jäid umbes 6-7 euro kanti.

Seejärel kavatsesime minna Varssavis asuvasse Chopini muuseumise, kuid kahjuks avastasime, et see on avatud ainult kella 17.00 ja esmaspäeviti suletud.

Õhtut läksime veetma vanalinna. Kuna me oleme varem Varssavis käinud, ei hakanud sellel korral lossi minema.

Aga Stare Miasto – vanalinn, mille südameks on turuplats Stary Rynek. Väljakut ümbritsevad majad on pärit nagu muinasjutust, iga hoone erinevat värvi. Praegu on nendes majades restoranid, kohvikud ja poekesed. Vanalinnas asub terve rida uhkeid keskaegseid elumaju, Poola kuningate kroonimiskatedraal ja restaureeritud kuningaloss, kus asuvad Poola rahvusreliikviad. Vanalinna ümbritsevad kaitseehitised ja kuulus Barbakani väravatorn, mis on üks vähestest säilinud linna ümbritsenud ajaloolistest kaitserajatistest. Ühte vanalinna väljakutest kaunistab Merineitsi skulptuur. Juba keskajast on Merineitsi olnud linna sümboliks ja 1792 aastast on Merineitsit kujutatud ka Varssavi linnavapil.

Zamek Królewski kuningaloss – kuningaloss asub Lossiväljakul Varssavi vanalinna sissepääsu juures ning see oli kunagi Poola kuningate ametlik residents. Hävis II maailmasõjas ja taastati 1970ndatel.
Lossiväljakul asuvad ka kuningas Sigismundi sammas (Varssavi vanim monument aastast 1644) ja Püha Jani katedraal.
Lossi ees oli tuleneelajate etendus, mida nautida saime.
Neljandat päeva alustasime Koperniku teaduskeskusega.
Me ei ole seda võimalust seni aktiivselt pakkunud, sest külastust on olnud raske broneerida. Praegu tundus, et keskust on laiendatud ja kuigi meie ostsime piletid internetist, sai pileteid osta ka kohapeal.
Seal nägime igas vanuses lapsi, mõned neist suisa habemega.
Võrreldes Heurekaga oli ta igas mõttes täiustatum, suurem, paiknes kahel korrusel ja seal oli väga palju erinevad atraktsioone. Iga eksponaadi juures oli ka seletus, kuidas see töötab ja lühike kirjeldus.
Keskuse hinnatase on odavam kui Heurekas, kuid rühmade jaoks võivad olla ka erihinnad. https://www.kopernik.org.pl/en

Kohe Koperniku keskuse kõrval asub Varssavi Ülikooli botaanikaaed (selle vanem osa ja ka uus aed, mis paikneb Ülikooli raamatukogu uue hoone katusel). Hoone ise valmis 1999. a. Peahoone 4. korruse katusele on rajatud 1,5 ha suurune botaanikaaed.
See on tasuta ja on ka meie pakutavas programmis sees.
Seal on väga huvitav, saab näiteks ülevalt vaadata, kuidas üliõpilased raamatukogus õpivad. Ka linn oleks nagu peopesal. Õhtul oli meie pere musikaalsematel liikmetel kavas Aleksei Ljubimovi klaverikontsert.
Piletid Varssavi Filharmoonias esimeses reas maksid 17-18 eurot. See on ikka palju odavam kui meil.
Ülejäänud meie kaks pidime siis niisama aega parajaks tegema.
Ma olin küll varemgi Varssavis käinud, aga üldiselt on linn ikka selle 4 – 5 aastaga väga palju muutunud. Liiklus oli väga sujuv ja viisakas. Ummikuid me eriti ei näinudki.
5. päeval alustasime tagasisõitu, mis oli veidi vaevalisem kui sinnasõit, aga seda tehnilistel põhjustel.
Mõni sõna ka söökide kohta. Hotelli restoranis maksid söögid 8-15 eurot.
Üldiselt on hinnatase madalam kui meil. 1 euro on 4,4 zlotti.

Soovitan seda reisi kõigile väga. Ta ei ole hinna poolest kallim kui Palanga, kuid teha ja vaadata on seal palju rohkem.

Parimaid elamusi soovides Roman Hagi.

Vaata meie reisiprogrammi siin.